25 april 2009

Törs man gnälla lite?

Jag har i ett tidigare inlägg berömt IFK:s hemsida som kommit igång efter en viss tids stillestånd. Jättebra, men kan vi få lite resultatrapportering direkt efter matcherna också? Nå, jag ska försöka ha tålamod så dyker det säkert upp så småningom. Men det är ju trots allt just på den sidan man söker info om man oturligtvis inte kunnat se matcherna på plats. Är jag för krävande där?
Säsongen är ju trots allt ung så med lite tur så kommer det att fungera till kommande matcher.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, Bosse! Du är inte för krävande! En hemsidas fuktion är att informera och det bör naturligtvis ske så snart som möjligt. Härligt att IFK:s hemsida vaknat, men jag håller med om att rapporteringen borde vara snabbare.

Bosse sa...

Tack för det, känns ju skönt att inte vara ensam om den åsikten...
/Bosse

Anonym sa...

Tidigare var det bla liveuppdateringar från matcherna när Christian ansvarade för hemsidan. Synd bara att hans jobb inte uppskattas och att han inte fick den plats han förtjänar och gör så bra i IFK´s organisation. Utan honom hade det inte funnit någon IFK satsning men det är det väl många som har förträngt.

Anonym sa...

IFK satsningen är INTE Christians förtjänst. Den hade redan börjat planeras sedan en tid tillsammans med samarbetsklubbarna. Det Christian gjorde var att "stressa" fram ett tidigareläggande av damsatsningen som enligt planerna skulle ha startat säsongen 2010. Nu blev det plötsligt väldigt bråttom och Norrköpings DFF blev hastigt och lustigt IFK Norrköping DFK. Mycket duktiga tjejer och mycket duktiga tränare, men en väl tunn trupp för ett elitsatsande lag. Varför så bråttom?? Troligen en ekonomisk fråga....

Bosse sa...

Ser gärna fram mot fler diskussionsinlägg, och fortsätt gärna att hålla en nivå utan personliga påhopp och elakheter....
/Bosse Buss

Anonym sa...

Känns inte så viktigt att fundera på vems förtjänst det ena eller andra är. Helt klart är dock att Christian har ett oerhört stort och brinnande intresse för tjejfotboll i Norrköping. Hans engagemang både i Lindö och i NDFF/IFK är beundransvärt. Den mannen kan inte få nog uppskattning. Ta vara på de eldsjälar som finns och som brinner för jämnställd fotboll.
Christians arbete i IFK verkar vara svårt att klara sig utan. Nu i helgen var det tyvärr ett matcharrangemang som höll mindre bra klass. Ingen servering eller kiosk öppen. Toaletter? var fanns de? Programbladet stämde dåligti verkligheten med siffror på nummer och spelare.

Anonym sa...

Ny match nästa helg på Parken. Då hoppas vi på att programbladen är i ordning. Att bussar och spårvagnar har IFK-flaggor under matchdagen precis som när herrarna spelar. Eller gör man skillnad på herr och damfotboll i IFK Norrköping? Säg nu inte att det är olika föreningar. Allt under IFK-flaggan får föreningen ta ansvar för. Se till att kiosker är igång. Kan man boka bord i restaurangen till nästa match? Är det möjligt att boka Kommun- logen om man är anställd i kommunen?
Såklart det är svårt i början och tar tid. Men till nästa hemmamatch måste arrangemanget fungera. Jag kommer och tittar en gång till men utan toaletter kan jag inte stanna så länge.

Bosse sa...

Jag har mycket jag kan hålla med om hos er båda som kommenterar. Varför inte låta debatten gå vidare på http://pekingdamer.blogspot.com/ där jag tror den kan engagera fler eftersom sidan strävar efter att vara så neutral som möjligt. Nackdelen är väl att ni måste uppge e-postadresserna för att jag ska kunna registrera er. Men lugn, dom uppgifterna stannar hos mig och ingen annan får se dom!
Låt oss kämpa tillsammans för att få fram ett slagkraftigt lag i Norrköping!
/Bosse Buss

Anonym sa...

IFK-supporter så klart!!!
Tänk vad saker och ting kan reta upp folk. Angående toaletter på matchen i lördags så fanns det på TVÅ ställen, och vad jag kan se i denna debatt verkar det som att ni som debatterar här har mål i mun och borde kunna fråga er fram. Angående servering så får ni väcke den frågan hos arenaansvarig. Det är nog som en "gammal" IFK spelare sa vid ett tillfälle, spelar man i IFK så letar folk saker att klaga på. Tack och lov så bryr sig inte tjejjerna som spelar ett dugg om det som skrivs på dessa sidor och jag funderar starkt på att ta bort dem som favoriter från min dator. Vore ju trevligt om man fokuserde på det som är positivrt istället, men det kanske inte finns något i era ögon.

Anonym sa...

Håller med.
Allt detta pladder om otillräckligt snabba uppdateringar på hemsidan, toaletter som inte enligt er finns (men som vi blev informerade om vid entren) kiosk etc. etd. Att ni bara orkar...
Tänk förr när det inte fanns internet, det gick att titta på fotboll i alla fall... suck.

Anonym sa...

Apropå gnäll ;)

Anonym sa...

Nja..Fåga sig fram efter toaletter?? Känns inte helt okej tycker jag. Det brukar vara skyltat.
Att kiosker inte fanns öppna frågar jag gärna arenaansvarig om....
Det svar jag får är att det inte var beställt några kiosker från IFK:s sida. Inte heller resultattavla eller sådant..Det löste dom tydligen på plats strax före match. Men kiosk hade man inte tänkt på..
Synd för oss som ville ta en korv för varje mål som alltid..
Men gnäll inte på oss som gnäller...
Vi vet ju att det hjälper...

Bosse sa...

Jag letade, jag frågade (eftersom jag kom sent till matchen), men nada toalett. Jo jag kunde ju ha gått vidare in på det som till synes var avspärrat men avstod. Men det är ju inte gnäll, det är ju info till ansvariga om vad som kan förbättras! För visst vill väl även ni "Anonyma" att Nya Parken ska bli känd som en arena som välkomnar nya besökare? Eller är det "Ta det som bjuds eller stick och brinn" som är erat motto? Någonstans i mitt huvud finns ordet ödmjukhet, sug på det mina kära anonyma kommenatatörer!
/Bosse Buss

Bosse sa...

Citat från inlägg: "Det är nog som en "gammal" IFK spelare sa vid ett tillfälle, spelar man i IFK så letar folk saker att klaga på. Tack och lov så bryr sig inte tjejjerna som spelar ett dugg om det som skrivs på dessa sidor och jag funderar starkt på att ta bort dem som favoriter från min dator"

Egna kommentarer:
Utan synpunkter (klagan) tror jag inte att det finns någon chans till förbättring. Varför förlitar Du Dig på att allt det gamla är rätt och och ska absolut inte förändras? Tycker Du inte att det är allvarligt att många supporters ansåg att de inte hittade toaletterna, och dessutom att det är något man inte behöver ta hänsyn till. Har Du överhuvud taget någon koll, eller gillar Du bara att debattera???
Ange gärna vem Du är, för är Du någon att räkna med så borde Du kunna stå för det Du säger.
Ett IFK dam värt att satsa på är helt klart värt supportrar som vågar stå för sina åsikter med ett namn!

Nettan sa...

En av ovanstående anonyma skribenter skrev:
"Tack och lov så bryr sig inte tjejjerna som spelar ett dugg om det som skrivs på dessa sidor"

Jag läser å läser, å förstår inte vad dom skulle kunna ta illa vid sig av?
Den kritik som har förekommit är mer en form av önskemål från supportrar för att locka fler att komma (tillbaks?) till matcher eller följa damfotbollen i Norrköping via internet.

När det gäller toalettfrågan - det verkar som att åtminstone någon av ovanstående anonyma skribenter har insyn och kanske till och med möjlighet att påverka uppe på parken - kanske man borde ta till sig lite och peta upp en skylt eller två extra om var dessa faciliteter befinner sig, istället för att dividera om huruvida man blivit informerad vid entrén eller får fråga sig fram?
Parken är ju så ny och ibland behövs lite tips och åsikter för att allt ska komma på plats. Man kan bli ganska hemmablind, och det någon tycker är en klarhet behöver inte betyda detsamma för nästa.

Kiosken är ju en annan het fråga. ;-) Likaså där kanske man kan lämna en liten önskan till arenaansvarig om man nu läst detta. Eller ett "det går inte därför att..." skulle funka det också.
Är det då någon som vet om det är Linda man ska vända sig till, eller vem som är ansvarig för det området?


Sist men inte minst, den här diskussionen tolkar jag som att de flesta vill pusha dam-fotbollen framåt i Nkpg, sedan går det alltid att diskutera metoder. Jag tror att alla strävar mot samma mål.
Och någon skrev att flaggor på bussar och spårvagnar skulle plockas fram även på dam-matcherna och det håller jag starkt med om. Som sagt, det är samma klubb och mig veteligen har herrarna ramlat ned medans damerna går från klarhet till klarhet?

Skicka en kommentar

Bloggarkiv