30 augusti 2009

Söndag och lite "dagen efter"...

Jag missade tyvärr Enebydagen, men MGS refererar utmärkt ju från det evenemanget. Kom dock iväg för att se derbyt IFK Norrköping DFK - Smedby AIS, det hade ju faktiskt kunnat sluta hur som helst. Från läktarplats gissar jag ju att det handlade mycket om derbynerver. Båda lagen kan ju normalt sett så mycket mer, men jag tycker ju att inget av lagen nådde upp till sin normala nivå. Men som sagt, derby är derby och då blir det gärna så här.

Spelet på planen var långt från skönspel och jag vet inte riktigt om det lyckades med mer än tre passningar i rad för något av lagen. I brist på (den nedlagda?) sidan för IFK Dam supporters hade jag ju tänkt att ge poäng till de bästa spelarna, men det blir svårt. Ingen lyste i mina ögon mer än någon annan under matchen, det blev oftast lite halvtamt spel. Jo förresten, jag vill nog ge Camilla i målet lite extrapoäng för hon var strålande hela tiden. Lite i mina ögon fel placering ibland, men å andra sidan så höll hon ju nollan. Det är väl så att hon har mer koll på vad en målvakt ska göra än vad jag har!

Sofie W som spelade underbart hemma senast var väl inte riktigt i form, Sandra K gjorde mål men var stundtals lite blek. Det senaste gäller nog för hela laget, kanske var det känslan av derby som gjorde att ingen riktigt vågade satsa helt och fullt. Bit i det Hellström och se till att tjejerna är laddade fullt ut 19/9, för jag är övertygad om att Eneby står på tå den dagen för att ta med sig poäng hem!

För övrigt så har ju Mariebo 7 poängs försprång och det krävs väl mirakel för att ändra på det. Skulle det då bli div 2 även nästa år så är det nog inget jag gråter över, ytterligare en säsong att stärka laget med både rutin och nya spelare. Och kliver IFK upp ett snäpp till 2010 så gör man det säkerligen med en stark och väl sammansvetsad trupp som har möjligheten att gå hur långt som helst!

För övrigt tillbringade jag lördagskvällen på Kungsgatan i Norrköping, Motorgården hade ju sin årliga Cruising och det är något jag ogärna missar. Många fordon som på olika sätt imponerar, Klassiska amerikanare, Hotrods, stylade bilar m m... Folkfest kan man ju kalla det och gott om publik längst hela Kungsgatan. Och för er som undrar så är det en stor anledning till att det är tyst på bloggen under lördagskvällen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv