16 september 2009

Och hur slutar det?

Snart slut på säsongen och man undrar ju hur det slutar. Jag ska försöka tippa lite så får vi se!

Div 5 Östra:
Seriesegrare blir Norsholms IF eller Kuddby IF B. Kuddby tar nog poäng mot Hageby IF nu i helgen, men orkar Dagsbergs IF stå emot Norsholms IF i seriefinalen. I så fall avgörs det i målskillnad. Mitt hjärta klappar ju för Kuddby så jag upprepar orden från i våras: Force Dacka!!!

Div 4:
Det står mellan Smedby AIS B och Kisa BK. Avgörandet väl kommer i sista spelomgången då Smedby möter Kisa hemma. Tror faktiskt att Smedby tar hem seriesegern!

Div 3:
Borens IK är väl teoretiskt sett ohotade till serievinst om inget under sker. Frågan är väl mera vilket av Mjölbylagen som kommer överst. Hugget som stucket kan man väl säga. Kanske en samverkan i Mjölby skulle vara nyttig? Mitt kära Kuddby ser ju i alla fall ut att få spela i division 3 även nästa år om inget oförutsätt inträffar.

Div 2:
Mariebo IK har spelat underbart i år och har redan säkrat förstaplatsen i Div 2. Eneby har ju också gjort en bra säsong men har inte chansen att nå vare sig Smedby eller IFK i tabellen. Nästa helg möter Smedby - Ljungby borta och jag tror nog att Smedby tar med sig 3 poäng hem. Samtidigt möts IFK - Eneby på Parken. Gissar på 3 poäng för IFK i den derbymatchen (3-1?)!

Jag tror nog att vi får vänta till 27/9 för att få se vilka som är bäst i stan. Smedby AIS - Husqvarna FF kan bli en riktig rysare. Oavgjort kanske? IFK Värnamo - IFK Norrköping? Inget är helt säkert där heller, men jag tror nog att IFK blir tvåa i tabellen efter Mariebo. Själv har jag oförtänkt lovat att resa till Stockholm den helgen så jag lär ju missa dramatiken. ;(

Det känns ändå glädjande att Norrköping har så många duktiga fotbollstjejer att man kan prestera 3 lag på övre halvan av Div2-tabellen. Och det hoppas jag visar att stan är stor nog att få ha ett lag i högre divisioner om bara alla kan fortsätta på den inslagna vägen om samarbete. För handen på hjärtat supportrar, vad värderar ni högst? Klubbens framgångar i motvind eller en kvalitativ fotboll på högre nivå som vi alla kan njuta av här i Norrköping?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv